heel veel dorpjes - Reisverslag uit Guizhou, China van juliette putte - WaarBenJij.nu heel veel dorpjes - Reisverslag uit Guizhou, China van juliette putte - WaarBenJij.nu

heel veel dorpjes

Door: juliettesander

Blijf op de hoogte en volg juliette

30 September 2011 | China, Guizhou

(Speciaal voor Hans, omdat hij al een tijdje niets van me heeft gehoord)hihi.
Met veel verdriet in ons hart hebben we afscheid genomen van Tibet.
We bezoeken hier de dorpjes van de Miao en de Dong volkeren.
De dorpjes zijn gelegen tussen de groene heuvels. Speciaal hier zijn de rijstvelden,De droge en natte terrasvelden.De mensen lopen hier ook rond in traditionele kleding, de vrouwen vaak te onderscheiden aan de speciale haar/hoofdtooien.
In Xijiang kwamen we plotseling terecht in een soort Disneyresort.
Een Miao dorp afgesloten door 2 slagbomen, compleet met performance van dansende dames en karaokebar waar enkele chinezen zich konden uitleven. Gelukkig verbleven we hier slecht 2 dagen.
De dorpsbewoners die we vandaag hebben bezocht zijn gelukkig wel authentiek en zijn alleen maar bezig met het werk op de velden en andere boerendingen.
Nog 3 dagen dorpjes en dan gaan we naar het Karsgebergte voor 6 dagen. Gelukkig zonder gids en chauffeur, ik hoop dat we ons zelf kunnen redden.Just hope so...
Het is hier trouwens koud, regenachtig en ik ben vreselijk verkouden.

• 30 September 2011 - 20:56

Jantine:

een zeer traditioneel land dus. jammer dat het zo koud is. Zo te horen genieten jullie volop van de reis en rust. veel plezier in het karsgebergte en succes.
    liefs jantine

• 10 Oktober 2011 - 07:53

Hans:

Wat een eer om speciaal voor mij een berichtje geplaatst te zien! Jammer dat het weer niet erg meezit, maar ik merk dat jullie toch wel met volle teugen genieten van de reis. Als je een disneyresort na twee dagen met een GELUKKIG gevoel verlaat, moet de rest wel een enorme indruk achterlaten. Geniet nog even van de laatste dagen in het Oosten en dan lekker uitrusten in Nederland en bijpraten (en knuffelen) met de familie.
    Groetjes en veel plezier namens iedereen van de H. Familieschool.